den ene klompen med is var på land den ene lå i vann, den i vann smeltet først.
dette skulle sumbolisere hva som sjer med nord og sør polen.
Drivhiseffekten
Hensikt :
vi skal undersøke hvilke konsekvenser det får nå vi forsterker den naturlige drivhuseffekten
Utstyr :
To glasskar
To isblokker
En stein
Vann
Framgangsmåte
Legg den ene isblokka i et av glasskarene. Fyll på med lunket vann helt opp til kanten av glasskaret. Hva skjer etter hvert som isen smelter?
I det andre glasskaret legger du isblokka oppå en stein slik at isklumpen blir liggende delvis over kanten av glasskaret og dermed over vannflata, Hva skjer etter hver som isen smelter?
La de to karene stå helt i ro til all isen er smeltet, og observer hva som har skjedd. Hvordan kan du bruke det til å forklare hva som skjer på sørpolen og nordpolen når temperaturen stiger?
RESULTAT:
det som står på konklusjonen
KONKLUSJON
at sørpolen blir oversvømt å nord polen stiger ikke
Drivhiseffekten
Hensikt :
vi skal undersøke hvilke konsekvenser det får nå vi forsterker den naturlige drivhuseffekten
Utstyr :
To glasskar
To isblokker
En stein
Vann
Framgangsmåte
Legg den ene isblokka i et av glasskarene. Fyll på med lunket vann helt opp til kanten av glasskaret. Hva skjer etter hvert som isen smelter?
I det andre glasskaret legger du isblokka oppå en stein slik at isklumpen blir liggende delvis over kanten av glasskaret og dermed over vannflata, Hva skjer etter hver som isen smelter?
La de to karene stå helt i ro til all isen er smeltet, og observer hva som har skjedd. Hvordan kan du bruke det til å forklare hva som skjer på sørpolen og nordpolen når temperaturen stiger?
RESULTAT:
det som står på konklusjonen
KONKLUSJON
at sørpolen blir oversvømt å nord polen stiger ikke
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar